Un oli de Sant Mateu triomfa en l’AOVE Internacional de la Fira

Destacada participació en el concurs celebrat a Cocentaina

Un aceite de Sant Mateu triunfa en el AOVE Internacional de la Fira
Entrega dels premis

El Centre Cultural El Teular de Cocentaina va acollir la setmana passada la celebració de l’AOVE Fòrum Internacional Fira de Tots Sants, cita plenament consolidada a les nostres comarques que va arribar enguany a la sisena edició.
Una de les novetats destacades de la convocatòria va ser que el concurs va passar a celebrar-se el mes de gener, en comptes d’a la fi d’any com era habitual fins ara, per a garantir una major qualitat dels olis participants i que així els nous aoves premiats puguen lluir en el seu etiquetatge el guardó aconseguit en la Vila Comtal. En aquesta ocasió, la Finca Varona la Vella, situada en la localitat castellonenca de Sant Mateu; es va proclamar clara vencedora en aconseguir el reconeixement al Millor AOVE de la Comunitat Valenciana, el Millor AOVE Ecològic del territori autonòmic i el Primer Premi al Millor Oli compartit amb El Empiedro, de la Denominació d’Origen de Còrdova.
Des de la mateixa Finca guanyadora, van expressar la seua satisfacció pel reconeixement al seu oli, que va ser valorat per la seua complexitat i també persistència en boca “és un producte de la varietat morrut, un aove delicat però molt complex. Estem molt contents per aquest guardó i per a nosaltres ha sigut una satisfacció poder participar en aquest certamen”, va expressar Pablo Pascual.
A més dels premis als olis, es van entregar també distincions a iniciatives destacades en la difusió de l’AOVE, com la Fundació Dieta Mediterrània i el programa Ací la Terra d’RTVE. El V AOVE Fòrum va incloure també conferències, degustacions, demostracions culinàries o jornades per a posar en valor el paper de la dona productora d’oli “ha sigut una edició molt completa, amb novetats que han resultat un encert, i des de l’Ajuntament de Cocentaina continuarem apostant per aquesta mena d’esdeveniments que posen en valor el producte autòcton al mateix temps que fan costat al sector primari”, van manifestar Marcela Richart, edil de Fira, i Jordi Pla, alcalde en la capital del Comtat. Així mateix, des de la Cooperativa Agrícola contestana, que promou l’esdeveniment, van destacar la participació registrada tant en les activitats com en el concurs en si “s’han presentat olis d’altíssima qualitat, i que s’hagen produït dos empats reflecteix l’alt nivell de la competició”, va concloure el president, Rafael Montava.
Organització i Consistori, després d’aquest balanç positiu, ja preparen una sisena edició d’un AOVE Fòrum Internacional que premia el millor oli d’oliva sota l’empara de la marca Fira de Tots Sants.