Redescobrir la ciutat a través de l’arquitectura de Tiomeo Briet

Briet va tindre trenta prolífics anys a Alcoi

El antiguo taller de carruajes recayente a la calle Agres es de Briet (1909).

L’obra documentada de Timoteo Briet a Alcoi comença amb la fosa Rodes, en 1898, i acaba amb la casa de l’industrial Oliver, en 1922. Són innombrables els edificis i fàbriques que projecta durant la seua trajectòria, posant en totes elles el segell del seu original disseny, adornat amb elements del modernisme vienés (Secession).
Les seues obres més destacades a la ciutat són la façana del 32 del carrer de Sant Nicolau (1901), el convent de les Serves de María (1904) i la casa Laporta (1905), en la qual adopta obertament el modernisme i el revestiment ceràmic de color verd que arribarà a caracteritzar el seu estil.
També li donen renom les seues actuacions en el Círculo Industrial (façana, biblioteca, i diversos salons, 1909), la façana de la seua pròpia casa (1910), l’edifici de la Hidroelèctrica i l’Escorxador Municipal (tots dos de 1911) i l’església de Sant Jordi (1913), d’interior neobizantí i exterior neorromànic. Són dignes de menció a més, l’edifici industrial que serveix hui de tanatori (1914) i el 44 del carrer de Sant Nicolau (1920).
Briet desplega sempre el seu talent estètic i el seu sentit de la composició. Juntament amb Vicente Pascual, més pragmàtic, va transformar completament l’aspecte d’Alcoi a principis del segle XX.

Casa Laporta