Plantegen més tallafocs com a mesura preventiva d’incendis
L'Ajuntament ha sol·licitat una ajuda a la Generalitat per a continuar realitzant accions

L’Ajuntament d’Alcoi planteja noves mesures dins del Pla Local de Prevenció d’Incendis, i per a això, ha sol·licitat una subvenció a la Generalitat Valenciana, per a cobrir les actuacions previstes.
Cal indicar que, en aquestes ajudes autonòmiques primer s’indica la quantitat assignada a cada ajuntament en el començament d’any, però la concessió oficial es realitza diversos mesos després. A causa d’això, hi ha algunes administracions locals que no accepten la quantitat atorgada inicialment, per la qual cosa, pot haver-hi una redistribució dels fons entre aquells consistoris que sí que han acceptat la partida econòmica assignada.
En el cas d’Alcoi, sí que s’ha donat el vist bona a la quantitat inicial de 28.508 euros, si bé la quantia de les accions augmenta fins als 35.000 euros.
En quan a les actuacions que s’han plantejat en el Pla Local de Prevenció d’Incendis, es contempla l’obertura de noves àrees de tallafocs, cobrint un total aproximat de 5 hectàrees. A més, es preveu el manteniment i la millora del camí ALC-VI-2.067.01, que va des del Collao d’En Sabata fins al Mas del Pla, passant pel Mas dels Capellans, en la partida de Mariola, en la part alta del Barranc del Cint.