L’Alcodiam cerca la glòria europea

Formatjé analitza l'encreuament de semifinals de la Final Four de la Trophy Cup enfront del Follonica

L'Alcodiam cerca la glòria europea
Ferran Formatjé té passat en la lliga italiana.

L’Alcodiam podria proclamar-se campió d’Europa aquest diumenge. L’equip dirigit per Lorenzo Pastor parteix hui cap a Itàlia per a disputar la Final Four de la Trophy Cup, la nova competició europea d’hoquei patines. Un torneig desitjat per tots els jugadors, que els permet desconnectar momentàniament de la lliga regular i que podria culminar amb una alegria per a la ciutat.
L’equip no arriba en el seu millor moment després de patir la major golejada de la temporada en lliga, un dur 8-1 enfront del Reus.
No obstant això, Ferran Formatjé, el jugador amb més experiència del planter, veu el costat positiu: “Ens ha servit per a reflexionar i estrényer aquesta setmana per a anar en condicions a la final que jugarem. És un canvi de competició i pense que la derrota també ens ha vingut bé per a parlar i solucionar problemes”.
Malgrat aquesta circunstància, la il·lusió i la preparació de l’equip de cara a aquesta fase final són immillorables. “Seria magnífic per a nosaltres i per al club per tot el que portem anys fent, i seria un bon final. És l’única oportunitat que hem tingut, així que sí que ho veig assequible. Serà complicat, però no ens lleva ni ganes ni il·lusió”, afig Formatjé.
L’Alcodiam s’enfrontarà al Follonica, equip amfitrió i gran favorit de la competició, demà a les 19.00 hores en les semifinals. Un rival complicat, al qual Formatjé coneix bé després del seu pas per Itàlia: “És el més fort de la competició. Juguen a favor amb el factor pista, que en l’hoquei és molt important, però anem convençuts que la copa la volem nosaltres”.
En cas de victòria, L’Alcodiam s’enfrontaria en la final al vencedor del duel entre el Coutras francés i el Rollei Club Biasca suís. “El més fort és el *Coutras, però no ho tenim molt controlat. Anem amb la idea de centrar-nos primer en el *Follonica, i després, si passem l’eliminatòria, ja veurem contra quin rival ens toca”, explica.
El que és clar és que el PAS Alcoi viatja a Itàlia amb ganes de gaudir i afrontar un cap de setmana intens. “Aquest tipus de competicions sempre van bé, perquè desconnectem de la rutina i canviem d’aires. Sempre és agradable disputar aquests partits i més tenint aquesta oportunitat. Igual el diumenge som campions d’Europa”, segueix.
Amb aquesta nova competició, Ferran Formatjé pot dir que ha jugat en tots els tornejos europeus possibles. “Per a mi és un orgull i un honor haver estat tants anys en l’elit de l’hoquei patins i acabar la meua etapa com a jugador en el club on porte tants anys, on he fet família. Seria la millor manera d’acomiadar-me, però passe el que passe, estic molt orgullós de mi mateix i molt satisfet amb la meua trajectòria. Porte quatre o cinc anys dient-me a mi mateix que no he de demostrar res a ningú, només a mi, i per això he continuat jugant aquests últims anys. Seria preciós, però passe el que passe, és sol esport i per a mi mai seria una decepció”, conclou.

Advertisements