L’Ajuntament convoca reunions amb els veïns de Sagrado Corazón i Font Dolça per informar sobre els projectes de millora als barris
Els projectes suposen una inversió total de 10,2 milions d'euros i compten amb 9,2 milions d'euros de Fons Europeus

L’Ajuntament d’Alcoi ha convocat reunions informatives amb els veïns dels barris de Sagrado Corazón i Font Dolça per presentar els projectes de millora urbana i rehabilitació energètica que es duran a terme a ambdues zones. Les trobades tindran lloc al Centre Social de la Zona Nord a les 19 hores, el dimarts 11 de març per als residents de Font Dolça i el dimecres 12 per als de Sagrado Corazón.
A aquestes reunions assistiran els redactors dels projectes, personal tècnic de l’Ajuntament, la regidora d’Urbanisme, Vanessa Moltó, i l’alcalde, Toni Francés, qui explicaran en detall les actuacions previstes i atendran els dubtes dels veïns.
Els projectes suposen una inversió total de 10,2 milions d’euros i compten amb 9,2 milions d’euros de Fons Europeus dins del Programa d’ajuda a actuacions de rehabilitació a nivell de barri del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència-NextGenerationEU, gestionats a través de la Conselleria d’Habitatge de la Generalitat Valenciana i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
La regidora d’Urbanisme, Vanessa Moltó, ha destacat la transcendència d’aquestes actuacions: “Es tracta d’una inversió històrica a la nostra ciutat, fruit de l’esforç conjunt de les diferents Administracions. Gràcies a això, no sols podrem millorar l’eficiència energètica i l’accessibilitat dels habitatges, sinó que també regenerarem l’entorn urbà, fent-lo més segur i agradable per als veïns”.
Per la seua banda, l’alcalde d’Alcoi ha subratllat la importància d’aquests projectes per al benestar de la ciutadania: “Millorar les condicions d’habitabilitat, accessibilitat i eficiència energètica als nostres barris és una prioritat, especialment en aquells que presenten majors desafiaments”.
ACTUACIONS A REALITZAR
Les intervencions previstes inclouen la millora de l’eficiència energètica en 374 habitatges i 38 comunitats de propietaris. Entre altres mesures, es reforçarà l’envoltant tèrmic dels edificis i s’incorporaran fonts d’energia renovables mitjançant la instal·lació de panells fotovoltaics. Així mateix, es retirarà l’amiant de les cobertes, s’aïllaran les façanes i se substituiran les fusteries exteriors per sistemes de PVC d’alta eficiència.
A l’espai públic, la intervenció abastarà una superfície total de 19.656,34 m². A Sagrado Corazón s’eliminaran barreres arquitectòniques, s’ampliaran les zones verdes i es millorarà la seguretat, eliminant recorreguts estrets i optimitzant la il·luminació. A Font Dolça, les millores inclouran la reurbanització de l’entorn, amb especial atenció a les àrees recreatives i la posada en valor de la vegetació existent.
Pel que fa a la distribució de la inversió, Sagrado Corazón rebrà 5,5 milions d’euros i Font Dolça 4,7 milions. D’aquests fons, 700.000 euros es destinaran a la reurbanització dels barris, costeats íntegrament amb Fons Europeus. Els 9,3 milions restants s’invertiran en la rehabilitació dels edificis, amb un finançament repartit entre la Conselleria (5%), l’Ajuntament (10%) i una aportació mínima dels veïns, que només hauran d’abonar 250 euros per habitatge.