L’activitat festera comença a protagonitzar l’agenda d’oci
Demà començaran els concerts d'exaltació i la setmana vinent es presentarà la Revista de Festes, amb portada d'Orfeo Soler

Amb l’ornamentació festera –castell i enramada– en marxa, Alcoi comença a comptar els dies per a les seues pròximes Festes de Moros i Cristians, i precisament l’activitat festera comença a copar gran part de l’agenda cultural i d’oci.
Per a començar, demà diumenge es viurà el primer concert d’exaltació de la música festera, que serà a càrrec de l’Agrupació Musical Serpis i tindrà lloc a les 18’30 hores.
En aquesta cita, la banda protagonista oferirà un repertori que inclou pasdobles, marxes mores i cristianes d’autors de gran prestigi. Entre les peces que s’interpretaran està el pasdoble Krüger (Camilo Pérez Laporta, 1900), la marxa cristiana Amo y Señor (Sergi Querol i Tormo, 2008) i la marxa mora Al-Khansà (Pasqual Salort Aguilar, 2024), premiada en l’últim Concurs de Composició de Música Festera d’Alcoi.
El cicle continuarà amb les actuacions de la Unió Musical d’Alcoi el 30 de març, la Societat Musical Nova d’Alcoi el 6 d’abril, i culminarà el 13 d’abril amb la Música Primitiva Apol·lo d’Alcoi –tots ells en el mateix lloc i a la mateixa hora–.
Les entrades estan disponibles en ticketalcoi.com.
PRESENTACIÓ REVISTA
D’altra banda, el dijous 27 de març, a les 20’15 hores, es presentarà la Revista de Festes en el Círculo Industrial, amb portada d’Orfeo Soler, i també la publicació científica eWali.
‘XARANGA’ ARAGONESA
La filà Aragonesos ha organitzat per a hui dissabte ‘Xclata la xaranga’, de la qual es podrà gaudir en la plaça de Dins a partir de les 17’30 hores. En les xarxes socials de la filà estan tots els detalls i l’accés als tiquets per a acudir, sent un acte en benefici de l’Associació per a la integració del Xiquet (AIN).
‘GOT I NAVAIXA’, DELS ANDALUSOS
Per part seua, la filà Andalusos també ha programat per a hui, entre les 11 i les 14 hores, ‘Got i navaixa’ en la Glorieta, a benefici d’ACIF. Es tracta d’una jornada solidària amb menjar, beguda, música i dansa.