La pluja no va deslluir l’Entrada de Banyeres i la festa va brillar amb força

El dimarts la pluja va tornar a fer acte de presència i va obligar a ajornar mitja hora l'inici de l'Entrada. Finalment, la desfilada va poder començar amb les filaes del bàndol moro obrint el pas

La pluja no va deslluir l'Entrada de Banyeres i la festa va brillar amb força
Esquadra de Maseros durant l’Entrada

Banyeres de Mariola ha celebrat les seues emblemàtiques Festes de Moros i Cristians en honor a Sant Jordi, que van començar el dilluns amb el solemne trasllat del patró des de la seua ermita fins a l’església parroquial. La vesprada va estar marcada per l’emotiva “vespra” celebrada en tots els masets festers.
El dimarts va arrancar la tetralogia festera amb la tradicional Ofrena de Flores a Sant Jordi. Des de primeres hores del matí, no obstant això, l’amenaça de pluja planejava sobre la jornada, i no va tardar a fer-se realitat. Després del res de l’Ángelus i la interpretació dels himnes en la plaça Major, un fort xàfec va obligar a traslladar a l’interior de l’església l’esperat concurs d’interpretació de bandes “Godofredo Garrigues”.
A la vesprada, la pluja va tornar a fer acte de presència i va obligar a ajornar mitja hora l’inici de l’Entrada. Finalment, la desfilada va poder començar amb les filaes del bàndol moro obrint el pas, seguides de les del bàndol cristià. La inestabilitat meteorològica va interrompre puntualment l’acte, però va cessar per complet passades les 18.00 h, permetent continuar amb normalitat. Malgrat les adversitats, van brillar amb força les ostentacions i les capitanies de les filaes Moros Vells, Moros Nous i Pirates, que van oferir un espectacle visual de gran nivell. A causa dels retards acumulats, la Comissió de Festes va decidir modificar el reardit suprimint la cercavila i mantenint únicament la simbòlica “cremà de fanals”.
El dimecres, Dia de Sant Jordi, va començar amb la tradicional Diana, en la qual l’esquadra de la filà Moros *Nous es va alçar amb el primer premi, seguida per Pirates en segon lloc, mentre que Moros Vells i Jordians van compartir el tercer lloc. La jornada va incloure també la missa major, la solemne processó amb la imatge del patró i l’alegre desfilada infantil.
Ahir dijous va ser el torn de les esperades guerrilles i ambaixades, que van recrear amb passió els enfrontaments històrics entre moros i cristians.
El divendres les festes van viure el seu últim dia amb un dels seus actes més emotius: l’homenatge als difunts en el Cementeri, on es van disparar les tradicionals salves d’honor. Ahir dissabte va començar el Octavari de Sant Jordi, que tancarà amb recolliment i devoció aquesta setmana d’intensa celebració.

Acte de l’Ofrena.
Advertisements