Alcoi es bolca amb el seu patró en el Dia de Sant Jordi

S'ha dut a terme, per segon any consecutiu, una Processó del Trasllat

Alcoi es bolca amb el seu patró en el Dia de Sant Jordi
La imatge de ‘El Xicotet’ pujant per Sant Tomàs. | S.G.B.

Amb la vista posada en els dies grans de les festes de Moros i Cristians d’Alcoi, que són la setmana vinent, la ciutat no ha deixat passar l’oportunitat de retre homenatge al seu patró, Sant Jordi, en el seu moment, és a dir, aquest 23 d’abril.

Des de l’Associació de Sant Jordi s’ha impulsat, per segon any consecutiu, organitzar una Processó del Trasllat perquè tota la ciutat poguera mostrar la seua devoció al patró encara que aquest dia no haja sigut festiu ni tampoc s’emmarque en la trilogia festera. I així ha sigut, amb una més que participativa processó amb incomptables devots a Sant Jordi, i també bastant públic en determinats punts del recorregut.

Fregaven les 19’50 hores quan les campanes de Sant Jordi han començat a repicar amb l’eixida de ‘El Xicotet’ del seu temple, portat a coll durant la processó.

Alcoi es bolca amb el seu patró en el Dia de Sant Jordi
Martín Bellver Sevila en l’arrancada de la Processó del Trasllat d’aquesta vesprada. | S.G.B.

Sant Jordiet 2025, Martín Bellver Sevila ha acaparat totes les mirades i ha rebut els aplaudiments de la gent que s’ha concentrat en els diferents carrers del Centre per les quals ha transcorregut la Processó del Trasllat de la imatge de ‘El Xicotet’ des del seu temple fins a la parròquia de Santa María, on s’ha celebrat una missa.

Els càrrecs festers, així com membres de l’ASJ, de l’Ajuntament i devots en general s’han sumat a aquest acte amb el qual Alcoi continua obrint boca per a la trilogia festera de la setmana que ve.

També estava previst un castell de focs artificials en concloure tots els actes organitzats.

Advertisements