La Portenya Tango ens va traslladar a l’Argentina més tradicional
El Teatre Calderón va registrar una bona entrada de públic divendres passat per a un concert-espectacle nou, on les músiques i les danses més tradicionals de l’Argentina es van alçar com a protagonistes d’una magnífica vetlada organitzada per l’Associació d’Amics de la Música d’Alcoi.
‘La portenya tango’ al costat de la cantant Mel Fernández es van ficar al públic en la butxaca res més eixir a l’escenari. Amb tan sols un piano, un bandoneón i una guitarra, a més de dues extraordinàries parelles de ball i la citada veu, al costat d’una posada en escena funcional però vistosa, per la il·luminació i col·locació dels músics, i especialment pel variadíssim i seductor vestuari, es van anar succeint les diferents peces, algunes molt conegudes: tangos, valsos criolls, milongas, malambos i candombes, obres creades des de 1903 a l’actualitat, gens fàcils d’interpretar tant musical com vocal i dancísticamente.
I és que davant nosaltres hi havia uns grans especialistes de la música més autèntica de l’Argentina, tots nascuts en aqueixa capital tan volguda a Espanya com és Buenos Aires. Un conjunt que, amb 10 anys de marxa i més de 600 actuacions a la seua esquena, majoritàriament a Europa, ha aconseguit situar-se entre els millors dedicats a aquestes músiques tan diverses, típiques dels ravals portenys, del Rio de la Plata, o de les zones gautxes de la Patagònia i La Pampa.
Notabilitat interpretativa del pianista Federico Peuvrel, del joveníssim bandoneonista Matías Picciano que va dominar i va extraure el millor del seu exquisit instrument, i del guitarrista Alejandro Picciano, alma mater d’un conjunt que va sobreeixir particularment en les obres del genial Astor Piazzolla. La cantant Mel Fernández, que també és compositora, va mostrar una veu bella, càlida i segura, dominant perfectament la dicció i el frasege més genuïnament ‘porteny’.
Foto: Portenya Tango, en el Calderón | Juan Vilaplana